Skip to content
https://get.wise.se/hubfs/Wiseful-Learning-hero-2.jpg

Wiseful Learning #36

Surfa på ljudvågen! - Vad kan företag vinna genom att addera ljud till sin Employer Branding- och rekryteringskommunikation?
Webinar

Varmt välkommen till avsnitt 36 av webinarserien Wiseful Learning. Den här gången kommer vi att tala om hur vi inom Employer Branding och Onboarding kan använda oss av Audio formatet.

Audio (voice/"spoken word content") har varit det snabbast växande mediet globalt i över ett decennium och Sverige är ett av de länder i världen som lyssnar allra mest. Med en enorm målgrupp som lyssnar finns nu helt nya förutsättningar att kommunicera för att attrahera talang.

Så hur kan vi dra nytta av ljudformatet för att komplettera visuellt innehåll i text, bild och video?

De senaste fyra åren har Gustav Hagenfeldt och Hampus Bagewitz på Jobcast hjälpt hundratals bolag globalt med att just använda anpassat ljudinnehåll för att bygga relationer med talanger. Dom kommer dela med sig av:

  • Hur vårt beteende ser ut och hur vi konsumerar innehåll idag
  • Fördelar och nackdelar med visuella vs. auditiva format
  • Varför ljudkonsumtion helt plötsligt exploderat
  • Smarta sätt för arbetsgivare att addera ljud till sin kommunikation med talanger
  • Resultat

Varmt välkommen!

Datum: 5 december

Tid: 8.30-9.30

Kanal: Zoom (länk till webinaret kommer efter anmälan)

 

Hampus Bagewitz
Hampus Bagewitz bakgrund är inom HR med fokus på employer branding där han bland annat arbetat på företag såsom Volvo Group, Lantmännen och LeoVegas.
Gustav Hagenfeldt
Gustav Hagenfeldt har bakgrund från annonsering på YouTube och senast från podcast-världen på Acast.